Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Härlig påskhelg och pudelattack

Av Cecilia Hansen - 28 april 2011 15:59

Vilken härlig påskledighet vi fick i år. Vädret visade sig verkligen från sin mest underbara sida och bjöd nästan på sommarvärme och sol! Christian och barnen åkte upp till sommarstugan redan på onsdagen, så jag och Spray var gräsänkor på kvällen. Så naturligtvis blev det ett litet besök ute på klubben tillsammans med Eva, Eva och deras fina vovvar! På skärtorsdagen efter jobbet så åkte vi tåget upp till Ängelholm och jag måste säga att jag är imponerad av Spray. Hon är inte särskilt van vid att åka med tåg och buss, men hon bara la sig ner och somnade. Sista delen av redan sov hon med huvudet på en annan resenärs fot, och trots att det var uppenbart att han satt väldigt obekvämt, var han snäll och lät henne sova i lugn och ro! Sen hade fyra härliga dagar uppe i stugan, tillsammans med svärföräldrarna! För Spray var det som vanligt att komma till himmelriket, med skogspromenader och bad varje dag, blandat med lite agilityträning och bara att strosa runt i trädgården! Även för oss människor är det ljuvligt däruppe, och den här gången blev det en himla massa tid som spenderades i en solstol med en bra bok! Underbart!


  Full fart framåt   


Min lilla klätterapa    


Jesper och farfar har stora projekt igång    


  Ellinor i sin nya fina solhatt med Bamse på    


I helgen bestämdes också att Jesper nu har blivit en riktigt stor pojke som inte längre behöver sin napp när han sover! Så när vi kom hem på måndagseftermiddagen tog vi en cykeltur bort till ”nappträdet” i Lund där han fick lämna sina dyrgripar i utbyte mot ett paket! Jag tyckte han var superduktig som stolt hängde upp sina nappar utan minsta diskussion. Min stora kille! Även Ellinor är nu en stor flicka och ska bara ha napp när hon sover, men hon är inte helt överens med oss om det än. På kvällen när hon lägger sig i sängen så vill hon ha tre nappar, en i munnen och en i varje hand och så kommer det en massa belåtna ljud från henne!


Jesper placerar sina napper på ett väl utvalt ställe! 


   Dags för paketöppning!   


Igår kväll var jag ute på klubben och var med på ett möte för styrelsen och sen blev det agility med Eva och Maja. Spray var pigg och glad och superkul att ha och göra med! Eva hade byggt ihop en bana som jättelång, men den passade Spray perfekt med långa raksträckor och dessutom balansbommen i mitten som drog! Så det var full fart! Jag fick återigen en krigsskada på banan, när jag landade på ena knäet när Spray blev påhoppad av en kungspudel som tyckte att den ägde området… Jag måste säga att jag blev lite snopen för sådana saker kan få Spray att bli helt låg, men igår verkade det som hon blev förbannad på den andra hunden och röt till, vilket hon aldrig någonsin gör annars! Tycker faktiskt det är lite skönt att det är lite go i henne ibland, och att hon inte bara blir låg och rädd när sånt händer. När hon blir sån kan man bara lägga ner träningen för den dagen, för det är helt enkelt ingen mening att fortsätta. Och Spray måste helt enkelt vara en riktigt lydig hund nu för tiden, eftersom vi lyckades åka hem från klubben igår utan koppel. Jag märkte inte det förrän jag släppte ut henne ut bilen hemma och då var det ju lite sent… Tur att man är lite samlare och sparar på gamla saker, ex. hundkoppel och halsband!


Ha det bra tills nästa gång!


 
 
Ingen bild

Sara och Dirfa

28 april 2011 17:53

Så trevligt med en blogg att läsa och gött att Spray tyckte att kungspudeln inte uppförde sig rätt!!!
Aj aj på knät, men det har vi ju pratat om ;-)

Får gå in här fler ggr och läsa vad ni hittar på, nappträdet vet jag ju var det är och det är helt klart en rolig idé. Önskar bara att det hade stannat vid nappar bara...

Vi ses!
Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fi...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Ovido - Quiz & Flashcards