Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Skön helg i stugan.

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fick en extra ledig dag däruppe. Christian var dessutom på middag på jobbet i torsdags kväll, vilket innebar att jag och Spray var helt ensamma när barnen var skjutade till mötesplatsen med farmor och farfar   . Så vi tog givetvis tillfället i akt och åkte ut till klubben och tränade lite rallylydnad. Träningen i sig gick sådär... Banan som några andra hade byggt för kvällen var alldeles för svår för oss och även om jag ändrade vissa skyltar när vi gick så blev det inte riktigt bra. Men vi fick en trevlig stund tillsammans och vi "lekte" också lite på agilitybanan med några hinder, slalom och givetvis, A- hinder och gunga som Spray fortfarande älskar   . Det var också lyxigt att inte ha någon direkt tid att passa eller veta att ingen väntade på att vi skulle komma hem, utan vi tränade bara tills vi var nöjda för kvällen!


På fredagen efter jobbet åkte jag, Christian och Spray upp till stugan också och så var vi där tills ikväll. Vädret har varit fantastiskt med sol och det har blivit flera långa skogspromenader! Så underbart härligt! Och i lördags fm gick jag och Jesper ut med Spray och vallde en uppletanderuta till Spray och hon fick hämta in 4 föremål, vilket hon fixade helt ok! Riktigt kul att träna någonting annat än rally, det tyckte både jag och Spray   . Vi avslutade med att Jesper skulle lägga ett spår som Spray då skulle spåra upp honom, men vi har väl inte riktigt samma uppfattning om hur man gömmer sig bäst i skogen, så det blev nog mer en sökövning än spårövning för Spray, men strunt samma, vi hade roligt! Och Jesper var så duktig och jobbade på jättebra med allihop   . Vi hann också med lite annat än utomhusaktiviteter, som en runda med fia med knuff, åt en massa god mat och slappade en massa! En perfekt helg med andra ord   


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Av Cecilia Hansen - 29 oktober 2013 21:18


Den här veckan är det höstlov i skolan och för att båda barnen skulle få känna på lite "riktig" ledighet har de fått åka upp till Växjö och bor hela veckan hos mamma.    Jag körde upp med dem i fredags eftermiddag och stannade över helgen. På lördage...

Ovido - Quiz & Flashcards