Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Skolstart, valpkursslut och sommarstugan

Av Cecilia Hansen - 26 augusti 2013 20:45

Förra måndagen var det en stor dag i vår familj, då Jesper började förskoleklass! Nu för tiden är det ju tydligen lika med att börja skolan och det är ju givetvis en stor händelse!   . Och det verkar som han trivs riktigt bra, eftersom han blir sur på mig varje eftermiddag när jag hämtar honom "för tidigt", det måste väl vara ett bra tecken! Idag var det dessutom start för höstens simskola, så det är mycket premiärer för Jesper för tillfället!


 

Stora skolpojken!   


Förra måndagen var det också sista gången på valpkursen som jag har hållit nu i sommar! Och jag tycker att alla ekipagen har utvecklats mycket på de här sex veckorna och valparna har verkligen blivit stora! Jag kommer sakna dem allihop, men är helt säker på att de kommer bli fantastiska hundar när de blir vuxna!


Nu i helgen var vi uppe i sommarstugan och bara tog det allmänt lugnt! Halva lördagen tillbringades ute i skogen på en långpromenad med fika i slutet. Det var ett fantastiskt fint område, med väldigt varierande natur, allt från kohagar till granskog, och både höga backar och låg mark med mycket vatten. Den som var tröttast efteråt tror jag faktiskt var Spray, som hade sprungit som en galning upp och ner för backar och badat i varenda dike, med mer eller mindre rent vatten, så om vi gick 4,5 km, så sprang hon nog det dubbla! Men jag tycker det är så härligt att se min gamla tant så pigg och full av energi igen.    Hela sommaren har hon varit väldigt låg, men det är väl naturligt dels efter operationen och dels har väl värmen påverkat henne också. Även på söndagen blev det en tur i skogen och den här gången var vi på svampjakt! Men vi hittade absolut ingenting, det har nog varit för torrt i markerna däruppe på Hallandsåsen, för det fanns verkligen ingen svamp alls... Men det var en härlig promenad i skogen i alla fall och det blev även lite bad för den lilla svarta, den här gången i lite renare vatten   . För övrigt tog vi det bara allmänt lugnt i stugan och njöt av det fina vädret!


 

Utkikspaus i skogen!


Hmm, Sprays vita fötter är inte helt vita efter det sista badet i ett brunt dike...Men hon är lika glad för det   


   

Välförtjänt fika/ lunch efter en lång promenad   


 

Storstädning av kojan! 


 

Christian börjar komma i feststämning   


 


Fin vovve i vacker sensommarskog   

Avslutar med en film som är dedikerad från Jesper till farmor och mormor   . Tänk Mallorca! 



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fi...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Ovido - Quiz & Flashcards