Alla inlägg under november 2011

Av Cecilia Hansen - 17 november 2011 21:32

Så har det blivit dags för lite mer vabbande... Och dessutom är båda barnen dåliga, men med olika sjukdomar! Suck och stön, men jag skyller helt på hösten och det kalla vädret som ställer till det  . Som om det inte räckte med dåliga barn så behöver även Spray lite extra omvårdnad. I fredags kväll när vi var ute på kvällsrunda blev hon påhoppad av en tollare som bor här i kvarteret. Vi har träffats innan och det har varit irriterat mellan dem då också, men den här gången slet sig hunden från sin matte och bara hoppade på Spray utan förvarning. Så stackars Spray blev av med en liten bit pälsbit på svansen innan jag hann få tag i kopplet och få undan hunden. Tollarens matte stod på behöringt avstånd och såg lätt besvärad... Inte ens en ursäkt fick jag, utan hennes förklaring var att hennes hund tycker illa om alla, speciellt tikar, som är lite äldre. Herregud så förbannad jag var, men eftersom Spray var helt uppskakad så fick jag ta hand om henne istället. Min stackars vovve. Det verkade inte vara någon fara med henne, men igår började hon slicka på såret, så nu har det tvättats i två dagar med olika saker. Tack alla vänner på facebook som gav mig råd hur jag skulle göra  .


Helgen som passerade var verkligen fylld med en massa trevliga saker. Barnen fick tillbringa helgen uppe i sommarstugan tillsammans med farmor och farfar, vilket de tyckte var helt fantastiskt. Alla fyra uppenbarligen  . Jag och Christian var därmed helt barnfria i två kvällar och detta firades genom att träffa en gammal vän till mig med sambo och äta middag ute på stan. Vi hade inte setts ordentligt på ca 15 år, så det var mycket att prata om! Det var verkligen supertrevligt, så vi träffades även på lördagkvällen, då vi spelade bowling!  . På lördagen hann vi också med att besöka Eva, som bjöd på födelsedagsfika! Både gott och trevligt! Spray var med och uppförde sig exemplariskt, trots att det var en massa barn som sprang runt henne. Hon låg lugnt och stilla och var hur duktig som helst! 


På söndagen var det återigen dags för rallylydnadstävling, den här gången på Söderåsens BK. Sammanfattningsvis kan man bara säga att det var en katastrof! Nu i efterhand kan jag skratta åt det, men just då var Spray verkligen inte dyr!! Hon var så taggad, så hon studade runt på banan och skällde hela varvet. Dessutom fick hon hjärnsläpp när hon skulle sitta framför mig och tyckte tydligen att skylten såg misstänkt lik ut som en tasstarget, så hon försökte stampa på den! Gah!! Det första resultatet vi fick var bara på 66 poäng, vilket inte ens är godkänt, men vi närmare koll av protokollet så visade sig att domaren hade gett mig ett avdrag för mycket, så när det blev tilrättat blev det 73 poäng, vilket innebär att vi hade, med nöd och näppe!, vårt tredje godkända resultat i nybörjarklass och nu kan vi starta nästa tävling i fortsättningsklass   . Lite tur ska man ha ibland också!


Ha det gott tills nästa gång!    


Av Cecilia Hansen - 9 november 2011 21:28

I fredags körde jag, Spray och barnen upp Småland för några dagars semester. För er som känner mig så låter det säkert märkligt, men hela helgen gick i shoppingens tecken. På vägen upp stannade vi på IKEA i Älmhult och handlade lite. Jag är nog en av de få människor i världen som tycker att en timme är alldeles för lång tid att tillbringa inne i en butik som IKEA, men vi överlevde allihop!    Nästa stopp blev hemma hos kusin Josse i Tingsryd. Där fick vi grillad korv, som vi satt ute i solen och åt medan barnen lekte eller rättare sagt grälade om vem som skulle köra den fina traktorn! Hur som helst var det mysigt! Efter lunchen körde vi allihop upp till byn och fikade och sen handlade på de olika Börjes butikerna. För mig var det rena nostalgituren, eftersom det kändes som att bli förflyttad ca 15 år tillbaka i tiden när jag gick i skolan i den här lilla byn. Inte så mycket som har förändrats faktiskt!   


Senare på eftermiddagen körde vi vidare in till Växjö och hem till mamma! På både lördagen och söndagen åkte vi till två olika julmarknader, vilket barnen tyckte var väldigt spännande, speciellt den i Huseby, där de fick pepparkakor av tomten!! Det blev även en del provsmakningar och ett par julklappsinköp! På lördagen hann vi även med ett besök hos min mormor och eftersom det var alla helgons helgen åkte vi ut till pappas grav och tände ljus. För Jesper var detta lite konstigt att vi sätter ett ljus vid en sten, när morfar faktiskt är uppe i himmelen, som jag har sagt till honom, men efter ytterligare lite tankearbete så köpte han förklaringen om varför vi åkter till graven.


Även Spray fick njuta lite av besöket i Småland! På söndag eftermiddagen  gick hon och jag en långpromenad ensamma i skogen, där vi bara strosade omkring. För mig är detta de absolut bästa promenaderna när man går omkring i en granskog och bara lyssnar på tystnaden, medan Spray sprang runt som en tok och skulle lukta och och hoppa på allting.  


Sammanfattningsvis kan man säga att vi hade en mycket trevlig helg allihopa och vi var nöjda när vi packade in oss i bilen på söndag kvällen och körde hem till Skåne igen! Nästa helg är det rallytävling igen, så Spray och jag får skärpa till oss den här veckan och träna ordentligt!
Jag avslutar med lite bilder från helgen! Ha det gott tills nästa gång!   


 

Ellinor tyckte tomten var lite läskig men låter sig bli mutad av en pepparkaka   


 


Jesper hittar en jättefin, stor julbock!



Pappas grav! Saknar honom   


 

Mattes sötnos     

Av Cecilia Hansen - 1 november 2011 20:14

Idag blir min älskade vovve 7 år! Det har givetvis firats med paket, där det gömde sig både leksaker och ett gott tuggben. Som extra bonus var det dags för massage idag igen, av duktiga Therese Waldholm  .



 

Världens finaste Spray  . Grattis på födelsedagen min flicka! 


Ovido - Quiz & Flashcards