Alla inlägg under januari 2011

Av Cecilia Hansen - 29 januari 2011 22:55

Dagens EFIT- bilder    


9.00 Frukostdags    



10.00 Två väntande damer som ska gå ut på promenad!



11.30 Några av dagens inköp under promenaden! 


 


12.15 Lunch


 

13.30 Så här trött blir man av en lång fm- runda   


 

14.00 Lite tråkigt helgarbete...



  15.15 Ellinor tycker det är supergott med apelsin   


 

16.00 Ännu mer tråkigt helgarbete...


 

17.00 Full fart på busungarna   


 

18.00 Kvällsmat



19.00 Badtajm   


 

20.10 Smygfotar Christian när han spelar   


 

21.15 Slösurfar framför internet...



22.30 Spray har redan gått och lagt sig, så nu blir det nattrunda för henne och sen ska hennes matte också gå och lägga sig! Natti, natti    

Av Cecilia Hansen - 29 januari 2011 20:32

Som vanligt är det alldeles för länge sen jag uppdaterade min blogg. Nu har snart hela januari gått och jag har knappt märkt vart tiden har tagit vägen. Men nu är jag i alla fall allmänt trött på vintern och längtar efter vår, ljus och värme! Tänk att kunna gå ut kl 21 på kvällen och det är fortfarande ljust och varmt. Allting med hundträning och promenader blir så mycket enklare! Hoppas tiden går fort till det är dags för det!


I måndags var det dags för fortsättningskursen i rallylydnad igen! Vi har ju fått ta ett långt uppehåll i kursen eftersom det inte gick att träna på klubben pga all snö. Men nu var det alltså snöfritt och fint igen! Spray uppförde sig som en dröm! Hon gjorde allt som hon skulle och var så superglad och duktig hela tiden! Instruktören berömde henne massor och även jag fick lite snälla ord! Nu är tanken att vi ska anmäla oss till den inoff. Tävlingen i Lund den 17 april, så nu har vi ett mål satt för tävlingsdebut! Så får vi väl se om mina nerver är bättre inom den här sporten än i agilityn där jag nästan alltid schabblar bort mig eller handlar fel…


Det har också blivit lite agilityträning i ridhuset i Staffanstorp på söndagförmiddagarna. Nu i söndags tyckte jag att det gick riktigt bra, men banorna som var byggda var egentligen alltför svåra för oss, men Spray fixade det mesta riktigt bra! Jag har också gjort en viktig investering i form av en videokamera! Min nya kompis ska få följa med på träningarna sen när det blir vår och filma oss! Det ska bli intressant att se hur jag egentligen gör i vissa situationer, när jag tror att jag gör rätt, men uppenbarligen helt åt skogen.


Det var nog allt för den här gången!



 

Av Cecilia Hansen - 9 januari 2011 22:08

Jag börjar inlägget med att önska God Fortsättning till alla som läser! Det var länge sen jag gjorde ett ordentligt inlägg nu, men det har varit fullt upp med andra saker...


I stort sett hela december var en lång vabb- period, då båda barnen var sjuka i omgångar. Ellionor blev riktigt dålig precis vid jul och fick tillbringa tre nätter på barnsjukhuset i Växjö när vi var där och hälsade på. Vi trodde att hon hade fått magsjuka eller vinterkräksjuka, men istället hade den lilla stackaren åkt på en ordentlig förstoppning, så hon kräktes upp allt hon fick i sig. När vi tog henne till sjukhuset, vägde de henne och hon hade gått ner ett kilo! Hon är ju ingen stor tjej från början, så det kändes verkligen oroväckande att hon gick ner så mycket... Men när hon väl hade fått dropp i två nätter och ett antal lavemang som ”rensade ur henne”, blev hon snart sitt glada pigga jag igen!! Men julen och mellandagarna blev verkligen annorlunda den här gången!



  Min underbara busunge   



Nyåret firades med svärföräldrarna uppe i sommarstugan, och vi hade några lugna trevliga dagar däruppe med massor med snö, till Sprays stora glädje, vilket betyder långa snöpromenader där man kan hoppa som en galning i snön efter sin repboll! På lördagen blev Christian dålig och fick ont i magen och på söndagen när vi kom hem var han rikigt dålig och fick åka till akuten. De närmsta dagarna åkte han fram och tillbaka till sjukhuset och till slut konstaterades det att han hade haft ett gallstensanfall... Till slut blev han i alla fall bra igen och vi bestämde att tillbringa även trettonhelgen uppe i sommarstugan. Så vi fick ytterligare några dagar i den kravlösa idyllen, och det mest akiva vi gjorde under hela helgen var nog att bygga en snögubbe och en snölyckta! Förutom då pulkapromenader och Jesper tog en premiärtur på sina skidor! Jag måste säga att jag är imponerad av honom, han är ju för sjutton bättre på att åka längdskidor än vad jag är och han är bara tre år! Det ska bli kul när han lär sig åka på riktigt och vi kan åka tillsammans!


Jesper är så stolt över sin fina snölykta   


Spray och Jesper gaddar ihop sig och överfaller mig i snön!   

    Snögubbebyggande   


Hemturen från sommarstugan blev dock lite mer spännande än vad någon av oss önskade... Det regnade under natten och frös sedan på igen, så vägarna var spegelblanka av is uppe i skogen. Så när vi är på väg genom en kurva tappar bilen fullkomligt greppet och vi bara glider ut över kanten. Som tur var stoppade ett träd oss, annars hade vi fortsatt ner några meter ner i ett vattendrag... Bara tanken på vad som kunde hänt är lite för hemsk att tänka på... Men allt gick bra! Det låg en liten gård en liten bit därifrån och vi gick ner till dem och berättade vad som hänt. En liten stund senare kom sandbilen och han och mannen från gården hjälpte till att dra upp bilen till vägen igen och vi kunde fortsätta vår hemresa! Det enda som syns på bilen är en lite buckla på kofångaren och det tycker vi är ett billigt pris att betala! Och vi är otroligt tacksamma mot föraren av sandbilen och de som bodde på gården för att de hjälpte oss! Det finns verkligen underbara människor här i världen!


För Spray har det inte blivit så mycket träning under hela den här perioden, dels för att barnen har varit sjuka större delen av tiden och dels för att det har varit en massa snö därute och det gör det hela så mycket svårare. Vi kom i alla fall iväg på en ridhusträning innan jul och det gick väl sådär måste jag säga... Spray som inte brukar vara särskilt intresserade av tunnlar drog på dem hela träningen och var allmänt förvirrad överlag... Men nu har vi haft några veckors semester, så jag hoppas att alla är friska nu framöver, så ska vi börja träna på söndagarna ordentligt igen! Dessutom har vi tre tillfällen kvar på rallylydnadskursen om bara snön försvinner någon gång! Det ser vi fram emot! Jag funderar dessutom på att anmäla oss till den tredje kursen i rallylydnad, men jag har inte riktigt bestämt än hur vi ska göra där... Vi har ju inte ens börjat tävla i den lägsta klassen, så det är kanske lite överdrivet att lära in momenten i den tredje klassen? Får fundera lite på det tror jag!


Det var allt för den här gången! Ha det gott tills nästa gång   

Ovido - Quiz & Flashcards