Alla inlägg under december 2010

Av Cecilia Hansen - 23 december 2010 12:02

Spray och resten av familjen önskar alla våra vänner en riktig god jul och ett gott nytt år   


 

Av Cecilia Hansen - 6 december 2010 20:29

Igår var det EFIT igen, så det var dags att plocka fram kameran igen   .


         8:00 Spray gör morgontoalett i vår snöiga trädgård   



8:45 Frukost 


 

9:30 På väg ut på promenad!


 

11:00 En och en halv timme senare är vi trötta och snöiga (och jag genomblöt av svett efter all pulkadragning   )


 

12:00 Efter lunchen slöar vi lite framför den nya filmen "Toy Story 3"   


 

13:30 Återigen påklädda för att gå ner till kyrkan och vara med på julfest   


 

14:30 Jesper och Ellinor tycker det är jättekul att dansa runt granen   


 

15:30 Min modiga pojke är minsann inte rädd för tomten! Citat Jesper: "Mamma, han har ju tet!! (paket)   


 

17:00 Hemma igen och nu tycker Spray minsann att det är hennes tur att gå ut!


 

18:45 Julkalendern på tv!   


  19:30 Spray tycker visst det är dags att göra något kul   



  20:30 Uppdaterar bloggen


 

21:30 Spray flirtar in sig hos sin husse och lyckas tigga till sig en pistagenöt   


 

22:30 Dags för fröken sötnos att gå på sista kvällsrundan!    


 

23:30 Spray har redan sagt godnatt och det ska jag också göra nu! Tack för idag   

Av Cecilia Hansen - 5 december 2010 19:54

Igår var det dags för tomtehoppet, en inoff. agilitytävling inomhus! Det var en mycket trevlig och mysig arrangerad tävling med lagom antal starter och dessutom glöggservering   . Spray och jag körde två lopp och vi började med agilityklass, där det blev disk pga tre vägringar. Som vanligt var det naturligtvis mitt fel, den här gången eftersom jag stannade i banan när det var en u- sväng och trodde jag kunde skicka Spray över långhoppet... Det borde jag ha lärt mig att det funkar inte med henne... Stannar jag = stannar hon   . Jag måste lära mig att hela tiden vara i rörelse på banan... Efter det så tappade vi helt fokus på banan och fick två vägringar till. Andra loppet gick betydligt bättre! Det kändes som vi hade fin kontakt och Spray följde mig som en dröm. Det var ett sånt lopp där min handling funkade och allt bara flöt på! Jag är inte helt säker på om vi var felfria eller hade en vägran på slalom när vi kom till näst sista hindret, men då vet jag inte vad i h-----e jag sysslade med men Spray verkar tro att vi är färdiga och är på väg ut från banan. Då ropar jag på henne, hon tar en för stor sväng och tar sista hindret på fel hopp = disk igen   . Just då ville jag bara slå någonting hårt i mitt eget huvud, men det hade ju knappt hjälpt   .


Så... Kontentan av det hela är väl att jag, som vanligt, måste träna på min handling och hela tiden ha fokus på banan och vara i rörelse! Men trots två diskningar tycker jag Spray var duktig som fixade det så bra!   .


Här är en film från vårt hopplopp som Eva var snäll och filmade! Trots den mindre perfekta eller katastrofala avslutningen tycker jag vi gör loppet riktigt bra för att vara ett par glada amatörer   


http://www.youtube.com/watch?v=GNyYBAY3eDU

Av Cecilia Hansen - 2 december 2010 21:14

Så har det blivit vinter! Den sista tiden har det inte gjort annat än snöat här i Lund! Idag har det nog kommit en decimeter nysnö   . Jag gillar verkligen snö och vinter, mycket bättre än hösten med regn och rusk! Jag hatar dock att frysa, så det innebär att jag inte lämnar huset utan full utrustning i form av termobyxor, skidjacka, halsduk, vantar, mössa och ett par varma kängor! Denna här klädseln har jag även när jag går till jobbet vilket får en del människor att titta märkligt på mig   . Men strunt idet, huvudsaken är att jag inte fryser   . Även resten av familjen gillar snö, förutom Ellinor, som tycker detta är ganska fruktansvärt   . Kallt, vitt och konstigt! Spray däremot är i sjunde himmeln för tillfället! Hon älskar snö och blir som en valp igen när hon får springa lös . Märkligt nog har det en märklig bieffekt på henne... När det ligger snö på marken, helst nysnö, så kan hon inte gå i koppel! Det ska nosas eller dras åt olika håll eller gå runt mig sju varv så vi trasslar ihop oss totalt   . Samma sak varje år... Men, men... Det går nog över till våren som det brukar   .


Träningsmässigt har det inte varit ganska lugnt den sista tiden. Rallylydnadskursen blev inställd i måndags pga av snö och kyla... Hoppas det blir något nästa vecka, men jag tvivlar. Däremot var jag ute med Eva och Maja och deras pojkar i helgen på klubben och tränade lite agility! Det var inte helt lätt att träna slalom med drivor längs vägen, men Spray verkade tycka det var superkul! Vi försökte oss också på några lätta kombinationer och det gick också superbra! Spray är jättekul att jobba med just nu! Lyhörd och följer mig som en dröm! .


På lördag är det dags för agilitytävling igen. Den här gången i Sturup, Tomtehoppet, en inomhustävling! Bara att hålla tummarna för att vädret tillåter oss att komma iväg! Dessutom är jag spänd på hur Spray kommer reagera på miljön. Nytt ställe, fullt med folk och framförallt, fullt med hästskit, som hennes matte uppbarligen inte har förstått, är en delikatess som är svår att konkurrera ut   . Så det ska bli spännande att se hur det här kommer funka!


I lördags var det dags igen för födelsedagsfirande! Det var min kära svärmor som fyllde år och vi åkte över till Danmark för att fira henne tillsammans med flera andra från familjen! Det blev en jättetrevlig dag med god mat och trevligt sällskap   .


 

Födelsedagsbarnet har fullt upp att leka med de andra barnen   


Spray fick dock stanna hemma i Sverige. Men det gick absolut ingen nöd på henne, eftersom snälla Maja och kompisen passade henne, så Spray och Gizmo fick några timmars lek i snön, vilket helt säkert passade Spray bättre än ett födelsedagskalas med en massa människor, där man måste vara lugn och tyst helt tiden   . Tack igen för hjälpen Maja!


Avslutar med några bilder från träningen i söndags!


 

Jippi vad det är kul med snöslalom!


 

Spray lyckades ta sig upp på sitt favorithinder när matte hade fokus på annat! Hon vet dock mycket väl att hon gör något hon inte borde   



Världens finaste Spray

Ovido - Quiz & Flashcards