Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Sommarstugan och tävlingsdags

Av Cecilia Hansen - 28 april 2013 22:14

För första gången på evigheter tillbringade vi en helg i sommarstugan tillsammans med svärföräldrarna. Barnen fick åka upp redan på torsdagkvällen med sina farföräldrar och jag och Christian åkte upp efter jobbet på fredagen. Och vi hade ett par härliga dagar med härligt solväder och långa skogspromenader   . Spray passade också på att göra badpremiär i diverse diken och ett par sjöar. Det måste verkligen ha varit varmt och skönt, men hon verkade nöjd med situationen i alla fall   . Däremot så fick Spray besök av årets första fästing under helgen, så nu har fästinghalsbandet kommit på henne, så hon slipper fler oönskade besökare!


 

En liten svart dam som njuter av vårsolen   


Idag åkte vi hem redan på fm, eftersom jag och Spray skulle tävla på klubben i Lund. Vi var anmälda till två klasser i fortsättningsklassen. Dessvärre var Spray väldigt påverkad av värmen och ganska seg, men vi tog oss runt banorna med vissa slarvfel, framförallt från min sida... Tyvärr hamnade vi precis under gränsen för godkänt resultat i båda loppen, men jag är riktigt nöjd med vår insats ändå, för Spray gav inte till ett enda skall inne på banorna!! Det är det vi har tränat på i över ett år nu, så det känns skönt att det äntligen har släppt   . Så nu hoppas jag vi kan släppa fokus på skallen och börja fokusera på detaljer i träningen. Spray kan alla moment, men det är jag som är för slarvig och visar henne fel många gånger, så nu är det hårdträning för mig istället som gäller  . Jag tror däremot att vi ska vänta lite med att anmäla oss till nästa tävling, så vi hinner förbereda oss lite mer ordentligt och inte stressar igenom träningen. 


Ha det gott tills nästa gång   

 
 
Eva

Eva

29 april 2013 09:19

Bra jobbat!! :)

http://eddieozzy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fi...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Ovido - Quiz & Flashcards