Alla inlägg under mars 2012

Av Cecilia Hansen - 30 mars 2012 21:52

Igår morse blev Spray opererad för två knölar som hon har haft ett tag. Den ena har hon haft sen i höstas men vid en kontroll hos veterinären förra veckan konstaterades det att den hade vuxit till dubbla storleken och att man borde ta bort den snarast   . Den andra knölen satt på hennes vänstra ben och kom ganska nyligen, men veterinären ansåg att det var lika bra att ta bort den samtidigt i förebyggande syfte. Operationen gick bra, men det var långa nervösa timmar för hennes stackars matte innan jag fick hämta min totalt drogade lilla dam, som hade förvandlats till någon form av halv nakenhund  . De har rakat bort nästan päls från hennes vänstra sidan, så hon ser verkligen konstig ut min stackars vovve... Dessutom har hon bandage på hela ena frambenet och en stor tratt på sig, vilket får henne att sloka som en ledsen blomma, så just nu är hon verkligen ynklig! Vi ska tillbaka på återkontroll till veterinären på tisdag, så om allt ser fint ut då kanske hon kan slippa ha tratten på sig hela tiden! 


   


Av Cecilia Hansen - 19 mars 2012 21:58

De sista veckorna har varit innehållsrika, med både glädje och sorg. För två veckor sedan var vi iväg på skidsemester i Trysil, vilket var helt fantastiskt. Jesper var verkligen superduktig under veckan och utvecklades hur mycket som helst i skidbacken  . På några få dagar lärde han sig i stort sett att åka själv i barnbacken. Han gick i skidskola och det gick också bra de flesta dagarna, dock fick hans far också gå i skidskola den sista dagen, eftersom Jesper inte ville gå dit själv. Annars blev det lite skidåkning i de "riktiga" backarna för mig och Christian, med svärföräldrarna passade barnen, men också en hel del pulkaåkning och lek i snön!  . Jag hade också en julklapp som jag fick av Christian att ta del av: en spabehandling på Radisson Sas hotellet, som ligger i Trysil. Så det blev en timmes massage för min del, vilket var helt underbart skönt! Längtar redan tills nästan gång    . Veckan gick som vanligt alldeles för fort och vi längtar nog alla tills det är dags nästa år! Det är en lite häftig tanke att nästa år har vi kanske två skidåkande barn och då blir det en annan slags semester för oss  .


Helgen efter vi kom hem var det dags för mer sorgliga begivenheter. I fredags var det begravning för min älskade mormor i Nöbbele kyrka, så jag och Christian åkte upp till Småland över helgen. Barnen passades av mina mycket snälla svärföräldrar i sommarstugan. Tack igen för all hjälp med barnen, ni är bara fantastiska!    Begravningen var mycket vacker och sorglig. Det var i alla fall skönt att få säga adjö på ett mer reelt sätt. Tanken på att mormor inte finns längre är fortfarande mycket overklig, men nu känns det som vi har fått ett slags avslut. Sorgen är stor, men jag tror och hoppas att hon är nöjd med sitt liv här och har nu börjat med sitt nya liv på andra sidan.    Resten av helgen gick i vemodighetens tecken, då familen tömde mormors lägenhet. Det var svårt att gå igenom alla saker och sortera bort stora delar av hennes liv, men jag fick med mig några av hennes saker hem, minnessaker som verkligen påminner om henne. 


Dock erbjöd helgen en stor ljuspunkt för min del! Jag fick äntligen träffa min älskade vovve igen efter hon har varit på tre veckors semester hos min mamma. Äntligen var familjen komplett igen! Jag har nu en stor träningsabstinens, så det får nog bli någon kväll ute på klubben den här veckan för att tillgodose det behovet  . Jag har anmält oss till rallylydnadstävling den 15 april, så det är nog hög tid att börja repetera skyltar igen, om inte annat för min del, så jag inte går vilse på banan! 


Det var nog det mesta som har hänt de sista veckorna. Jag avslutar med en video och några bilder från skidsemestern!   



 


           



    

Ovido - Quiz & Flashcards