Alla inlägg under juli 2012

Av Cecilia Hansen - 24 juli 2012 15:04

Tiden bara rusar iväg precis som vanligt! Semestern försvann hur fort som helst och jag har redan börjat på min andra arbetsvecka! Helt otroligt! Vi har i alla fall hunnit med en hel del saker under de här veckorna. Första veckan var vi bara hemma och tog det mest lugnt, men den andra veckan åkte Christian på Roskildefestivalen och hade en massa trevligheter för sig och då åkte jag och barnen upp till Växjö och stannade hos mamma en hel vecka. Vi hade fullt upp hela veckan, med både båtåkning, minigolf, bad av både hund och barn. Vi hann också med att träffa flera vänner som jag inte har sett på evigheter, vilket var supertrevligt. En hundpromenad med Sprays kompis Fanja lyckades vi också få till! Dessutom fyllde Minna 4 år, så på fredagen var vi på födelsedagskalas och barnen badade i en pool, till Jespers stora lycka! Hela han var blå av kyla till slut, men frös, det gjorde han absolut inte! Emellan alla aktiviteter lyckades jag sno åt mig lite tid till bara mig själv och Spray och vi gick några härliga skogspromenader alldeles ensamma i vår kära Smålandsskog.


Vi åkte hem från Växjö på tisdagen och det var bara att packa om väskorna med lite rena kläder och på onsdagen åkte vi upp till sommarstugan, vilket alltid är lika mysigt och avslappnande. För Spray är det paradiset på jorden, utan koppel, långa skogspromenader och bad i stort sett varje dag, minst en gång! Vi fick också besök av Nina och Tommy och deras killar. De stannade över natten, så vi fick gott om tid att prata och barnen lekte sig halvt medvetslösa. På lördagen kom mamma ner till stugan och stannade över natten och sen skjutsade hon hem mig till Lund på söndagen, eftersom min semester tyvärr redan hade tagit slut… Christian, barnen och Spray stannade kvar ända till fredagen i stugan och jag var helt ensam hemma i flera dagar. Mycket, mycket märklig känsla att inte ha någon alls omkring sig. Men jag var riktigt duktig tycker jag, eftersom jag var och simmade på ett badhus två av kvällarna! Jag har varit på väg dit ca ett år, men inte orkat ta tag i det riktigt! Så nu ska jag bara försöka få in en rutin på det här också… Hur nu det ska gå till!


Nu i helgen var vi på tivoli, med familjen, Alice, Ole och mamma. Vi hade en supertrevlig dag med mycket karusellåkande och andra trevligheter. Jesper var verkligen modig och åkte en stor berg- och dalbana, två gånger och en massa annat också! Ellinor var inte lika imponerad, utan tyckte att Rasmus Klump- lekplatsen var ett bättre ställe att befinna sig på. Men alla var nöjda och trötta när vi tog tåget hem på kvällen, efter en härlig dag. Ett stor tack till mina kära svärföräldrar för födelsedagspresenten.


Avslutar med lite bilder från de sista veckorna! Ha det gott tills nästa gång!   


                   



 
 

Ovido - Quiz & Flashcards