Alla inlägg under november 2010

Av Cecilia Hansen - 20 november 2010 21:15

... för idag är det Christians födelsedag! Grattis älskling och hoppas du har haft en underbar dag!   


 

Av Cecilia Hansen - 14 november 2010 21:37

  Den här veckan har som vanligt varit full med aktiviteter! I måndags började vi fortsättningskursen i rallylydnad  . Superkul, men kallt som sjutton! Imorgon ska jag klä på mig riktiga vinterkläder istället. Spray tyckte det var jättekul och hon var taggad till tusen. En ny grej på den här nivån är att kopplet försvinner, vilket gjorde att det krävs ännu mer arbete för att hålla kontakt med hunden. Eller egentligen inte, eftersom kopplet bara finns där, men rent mentalt känns det som att det "saknas" något. Det var en del nya moment som ingick i banan som vi gick och en helt ny grej, som Spray märkligt nog aldrig har behövt lära sig. Nämligen att ställa sig upp från sittande!? Varför lär man sig inte det på valp- och unghundskurser? Att stå i lydnaden är ju ett helt annat moment, i alla fall i klass ett. Men, men... Så vi fick lite hemläxa att träna på  .


Igår var det avslutning på agilitykursen som vi har gått på hela hösten. Och det gick faktiskt riktigt bra! Spray följer mig fint och det känns i alla fall som om vi har utvecklats en hel del den här hösten! Vi har fått en del att jobba vidare med och det är bra att veta vad och framförallt hur jag ska göra för att förbättra mig själv och min handling  


Det verkar också som att det blir vinterträning i ridhus i år också  . Härligt! Jag ville verkligen inte göra ett uppehåll på flera månader igen i träningen! Att dessutom få möjlighet att träna inomhus och undvika blöta tunnlar och dylikt är jätteskönt! Det är Maja med Gizmo som har tagit tag i det här projektet och gjort verklighet av det, när det såg ut som att det inte skulle bli något annars! Tack så mycket  !


Vi hann också med en kvällpromenad med Cecilia och Khaki i onsdags kväll, vilket  var mycket trevligt som vanligt! Det blir inte långpromenader så ofta nu för tiden när jag jobbar. Spray har ju sin dagmatte som hon förövrigt verkar älska   och på kvällarna blir det oftast träning istället!  Förutom hundträning har vi slagits mot diverse förkylningar den här veckan. Stackars lilla Ellinor har varit hos doktorn för tredje gången den här veckan och fick diagnosen förkylningsastma  . Så nu ska hon medicineras i tre veckor och sen blir det återbesök igen. Hoppas, hoppas att hostan är helt borta då så vi slipper det här! Inte alls kul... Jag är inne på min tredje förkylning sen dagis började för ca två månader sen, så jag är också hjärtligt trött på att snora och ha ont i halsen... Så vi får hålla tummarna för att vi alla snart ska vara helt friska   .


 

Lilla fröken fjant hjälper sin mamma med städningen   


Det var allt för den här gången! Ha det gott tills nästa gång   

Av Cecilia Hansen - 13 november 2010 20:45

 

8:00 Spray säger godmorgon, men är inte helt vaken   




 

8:30 Kaffe är en nödvändighet för Sprays matte att vakna   


 

9:15 Dags att tvätta lite... igen...






10:00 Förmiddagspromenad


 

11:00 Lekparkbesök! Jesper är superduktig på att gunga   




12:15 Lunchdags! Ellinor tycker det är smaskens med mat   




 

13:30 På väg till klubben och agilitykurs   




14:30 Full fart genom däcket!



 

15:30 Liten paus för både vovvar och mattar  . Spray och kompisen Gizmo får dela på burplatsen.



 

16:30 Kursen är slut och det är redan mörkt ute...



 

  17:45 Hemma igen och dags för lite städning! Så här kul har vi när vi dammsuger   


 

19:00 Kvällsmys i soffan


 

20:00 Spray och jag småtränar lite i vardagsrummet efter barnen har blivit nattade!



 

21:15 Ser sportnyheter! HIF vann i alla fall svenska cupen! Vem bryr sig om hur det gick i allsvenskan efter en sådan bedrift   



 


22:30 Jag blev smygfotad i soffan av min käre make... Visst ser jag pigg och alert ut?   



 

23:15 Dags för nattrunda för damen och sen är det sovdags för oss alla!

Av Cecilia Hansen - 4 november 2010 22:13

Eftersom min gamla blogg inte vill visa de sista inläggen jag skapade där, så tänkte jag bara gratulera både Spray och Jesper som fyllde år nyligen. Spray firade sin 6- års dag nu i måndags, den 1 november! Detta firade vi med paketutdelning, vilket Spray öppnade med förtjusning   . I paketen gömde det sig ett stort tuggben och en rolig pipleksak, i form av en apa! Frågan är bara hur länge den stackaren kommer överleva... Det tog inte lång tid för födelsedagsbarnet att slita bort det ena ögat... Så apan lever helt klart farligt    .'



Sötnosen poserar med sina nya dyrgripar   


På kvällen åkte vi ut till klubben för kursavslutningen på rallylydnadskursen. Kvällen tillära var det tävling och jag hade väl inga större förväntningar på resultatet eftersom vi bara har gått en kurs och egentligen inte kan någonting. Men min lilla dam imponerade stort på mig när hon slog till med 90 av 100 poäng! De 10 felen berodde på ett slarvfel från min sida, då jag inte läste skylten ordentligt! Om jag hade gjort det, så hade vi fått fullpott! Min lilla dam är verkligen superduktig!  


På kvällen där fick vi även ett erbjudande att gå fortsättningskursen direkt, istället för att vänta till våren! Snälla instruktörer måste man säga, som gör detta helt på eget initivativ! Så det verkar som vi fortsätter med rallylydnaden över vintern också, det ska bli superkul  .


Jesper fyllde ju också år för ett par veckor sedan, den 22 oktober blev min lille pojke hela 3 år! Jisses vad tiden går! . Detta firades givetvis redan på morgonen med paket och efter dagis åkte vi upp till Växjö, där hans mormor väntade med mer paket och tårta  . Dessvärre fick han en ögoninflammation på sin födelsedag, så han var inte helt på topp den dagen och han fick även vara hemma från dagis hela nästa vecka... Dessutom smittade han sin lillasyster, så båda barnen var sjuka och hemma från dagis . Men helgen efter var de närmast återställda igen och på söndagen var det dags för ytterligare ett firande för 3- årspojken, då farmor, farfar, faster och kusiner kom från Danmark, med ännu mer paket!  . Det blev även ett besök på leklandet här i Lund på fm, då både stora och små lekte sig halvt medvetslösa      


   

 Min lille spelevink            Jesper 3 år!! 


Av Cecilia Hansen - 3 november 2010 22:00

 

Nu har jag tröttnat på de ständiga problemen och krånglet med blogtown.se och har nu skapat ett konto här på bloggplatsen istället! Droppen kom när inlägg som jag hade skrivit började försvinna och sen kunde dyka upp igen dagen efter... Håller tummarna för att det här fungerar bättre  .

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards