Alla inlägg under mars 2013

Av Cecilia Hansen - 17 mars 2013 22:15

Förra veckan åkte vi till Trysil på skidsemester och vi hade en fantastisk vecka. Båda barnen lärde sig hur mycket som helst under veckan och efter bara några dagar så kunde de följa med upp i de stora bergen och åka på de stora pisterna. Det blev även en hel del åk i barnbacken, och större delen av veckan bestod av att bromsa eller ploga sig nedför backarna, men kul hade vi   . Jesper provade också att åka långfärdsskidor, vilket han med lite övning också blev duktig på enligt farmor och farfar som åkte med honom! 


 

En förväntansfull Jesper åker buss   


 

Coola Ellinor fixar själv att åka bandet i barnbacken!


 

Uppe i "de stora vilda bergen", som Jesper döpte dem till   


 

När man är duktig på att åka skidor, måste man också få en belöning! Det är nog en av de mest snabbätna våfflor jag någonsin har sett   


Jesper är på väg ut för att åka långfärdsskidor med farmor och farfar 

 

Jesper åker en grön backe själv   


 

Ellinor åker i "trollskogen" 


 
Jesper fixar också en stor blå backe      

 

På tidsdagen efter vi hade kommit hem tog jag en snabbtur upp till Växjö och hämtade hem min älskade Spraya, som hade fått mer än två veckors semester hos gammelmatte. Som vanligt var hon lite mer olydlig och vägde lite mer än när jag lämnade henne, men hon har haft det fantastiskt bra och blivit ordentligt bortskämd som vanligt!   


Igår var det först judopremiär för båda barnen i Södra Sandby och det är något vi ska fortsätta med eftersom de tyckte det var roligt! Jesper var som fisken i vattnet, det var en sport som passade honom, då han inte direkt tävlar med någon annan än sig själv! Lagsporter är ännu så länge ingenting för honom, så det här verkar funka bra för honom!    Och igår eftermiddag åkte jag och Spray ut till klubben och var med på en inofficiell rallytävling, där det skulle examineras rallyskrivare. Vi skulle bara ha tävlat i fortsättningsklass, men blev på något sätt även anmälda till nybörjarklass, vilket jag tänkte skulle vara bra träning. Min enda förhoppning var att vi skulle kunna komma runt banan utan att Spray skällde och tappade totalt fokus på mig, så jag var nog den som var mest snopen när resultaten kom och det visade sig att vi hade 94 poäng i båda klasserna och det innebar också att vi vann båda klasserna   . De sex poängen som vi missade var nästan identiska i båda loppen, rena slarvfel som kan rättas till genom lite träning. Men så skönt att vi äntligen verkar ha kommit över vårt största hinder på tävlingsbanorna: det här förbaskade skällandet. En förklaring kan ju vara att jag var mer avslappnad än vad jag brukar vara vid en tävling. Inte så många människor på plats, hemmaplan och dessutom med en inställning att resultatet inte är viktigt, utan bara vi har kul tillsammans   . 


Ha det gott tills nästa gång   


Av Cecilia Hansen - 1 mars 2013 21:54

Förra lördagen fyllde min kusins dotter Noomi 2 år och vi var bjudna på födelsedagskalas i Tingsryd. Det blev ett mycket trevligt kalas med massor med ballonger, god mat, tårta och paket!   


 

Den stora lilla damen!   

 

Min lilla svarta dam var med på kalaset och fick stanna kvar i Småland några veckor hos sin gammelmatte på några veckors semester. Hon kommer troligen komma hem helt ouppfostrad och väga ett par kilo mer än vad hon gjorde när hon åkte pga en massa god mat och godis, men hon kommer också ha fått 100% uppmärksamhet under en tid vilket hon behöver ibland. Skönt att kunna lämna bort sin älskling ibland till någon man litar fullt ut på! Det är som vanligt mest synd om mig som saknar henne helt otroligt mycket. Det är så tomt i huset när hon inte är här och jag längtar tills hon kommer hem igen till oss   . Dock har den mesta av min fritid handlat om hundar ändå... Tre kvällar den här veckan här gått åt till olika möten, styrelsemöte, instruktörsmöte och en planeringskväll för min och två andra instruktörers kommande valpkurs. Det ska bli riktigt kul och jag ser fram emot det jättemycket att se hur andra hundägare utveckas i sin relation med sin lilla valp. Och det kommer troligen vara helt livsfarligt, efterom jag troligen kommer bli helt valpsjuk   .


För övrigt har det inte hänt så mycket! Det går att ana att våren äntligen är på väg och det börjar framförallt bli ljusare på em när jag hämtar barnen från dagis, vilket är så skönt och man börjar äntligen få lite energi igen efter alla mörka dagar. Så i stort sett varje em har det blivit ett lekplatsbesök efter dagis på väg hem, bara för att vi kan   .


 


 

Två små klätterapor    

 

 

Saknar min lilla svarta dam   

Ovido - Quiz & Flashcards