Alla inlägg under augusti 2012

Av Cecilia Hansen - 28 augusti 2012 22:30

Så är vi tillbaka i Sverige efter att ha varit på semester i två härliga veckor på Mallorca. Herregud så skönt det har varit! Ungefär 35 grader varmt varje dag, bad varje dag och massor med god mat och dricka!    Livet kan alltså inte bli bättre! Vi hade gott om tid på oss den här gången och vi hann med mycket, utflykter med buss och båt, åka häst och vagn, lite sight seeing lite här och där. Barnen var på Bamseklubben den första veckan och under den andra veckan provade de miniklubben på hotellet, vilket Jesper tycke var riktigt spännande! Stort tack till mina kära svärföräldrar och min mamma för två fantastiska veckor tillsammans med vår familj!   


Avslutar med bilder som vanligt!   


                                 



Av Cecilia Hansen - 10 augusti 2012 13:00

... för idag är det vår älskade solstråle Ellinors 3- årsdag   . Grattis till dig önskar mamma, pappa, Jesper och Spray! 


   



 

Av Cecilia Hansen - 7 augusti 2012 21:31

I söndags fortsatte vi fira Ellinors födelsedag, tillsammans med min del av familjen och mina svärföräldrar kom igen. Det blev ännu en hel hög med paket, mer god mat och tårta och en massa lek och bus med sysslingarna Minna och Noomi   . 


 

Ellinors egendesignade Kitty- tårta med jordgubbar   

 


 

Svårt att blåsa ut ljusen! Tur att man har en storebror som gärna hjälper till!   



 

Spray deltog också i festligheterna och var dagen till ära finklädd i Kittyhatt   (i alla fall en halv minut!)




I lördags var det en riktigt fin sommardag och vi bestämde oss för att åka till ven över dagen och cykla och packade in oss i bilen, med cyklar och fika, men när vi kom till Ven- trafikens kontor, visade det sig att nu för tiden är det bäst att boka biljett för att komma med färjan och vi kunde möjligen får komma med färjan antingen en eller tre timmar senare, så vi bestämde oss istället för att ta en cykeltur i Landskrona och följa kusten en liten bit norrut. När vi hade cyklat en stund kom vi till Borstahusens camping, där vi åt lite lunch och en glass innan vi cyklade tillbaka igen. Spray kunde springa lös större delen av cykelturen och eftersom vi cyklade precis vid havet, passade hon på att ta sig ett dopp med jämna mellanrum för att svalka sig lite   . När vi kom tillbaka till bilen var alla trötta, men riktigt nöjda med vår dag!   Härligt med sommar! 


 

Kanon provsittning på cykelturen   



 

Hmm, ska jag hoppa ner två meter för att komma till vattnet?...



 

... varför inte...    Frågan hur jag ska komma upp igen tar vi senare!   



 

Min älskade vovve som är mycket, mycket trött efter en tre timmar lång cykeltur och en massa bad och äventyr   







Av Cecilia Hansen - 2 augusti 2012 21:06

De sista dagarna har det varit oerhört synd om mig. Vill bara påpeka detta viktiga faktum för världen!   I lördags åkte vi upp till sommarstugan för att fira Christians systerdöttrar, som fyllde 5 år och Ellinor som snart fyller 3 år. Det blev en lyckad tillställning med massor med paket, kakor och tårta! Dessutom blev det ett bad i sjön till barnens stora förtjusning och min också för den delen   . 

Anledningen till att det blev synd om mig var att jag lyckades med bedriften att snubbla över mig själv och skrapa upp en stor del av vänster underben och knä och lite på höger fot. Dessutom landade jag på vänster arm, så jag har ett blåmärke där!   Så jag har typ haltat runt i flera dagar och inte lämnat huset utan en tub helosan! 

I torsdags hann vi med lite rallyträning i det fina vädret och Spray var väldigt träningssugen och det var jättekul att gå banan med henne! Men eftersom det var så varmt slutade vi efter en halvtimme ungefär. Hela familjen var med ute på klubben och efter vi var klara med träningen fortsatte vi ut till Lomma och badade allihop. Det blev årets första dopp för min del!    Bättre sent än aldrig eller vad säger man!

Ha det gott tills nästa gång!   

 

         

Ovido - Quiz & Flashcards