Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Tävlingsdags

Av Cecilia Hansen - 30 september 2013 21:00

Igår var det dags för Sprayan och mig att tävla igen och det gjordes på hemmaplan här på Lunds BK. Det blev en lång dag, eftersom jag samtidigt var funktionär, med en massa olika uppgifter, men det var samtidigt bra att ha mycket att göra, så hade jag inte tid att bli nervös   . Vi hade startnummer 43 av 44 så det var lång väntan innan det var vår tur. För dagen hade jag egentligen bara ett mål och det var att komma runt banan utan för mycket skällande och helst utan att behöva bryta. Vi värmde upp med lite agility och dragkamp så Spray fick "skälla" av sig och göra sig av med den värsta överskottsenergin. Det gick dock lite väl vilt till under dragkampen, för Spray lyckades bita mig i tummen så det började blöda, så när jag gick in på tävlingsbanan rann det fortfarande lite blod, vilket jag glömde så fort vi började. Banan var väldigt snurrig med slalom, spiraler och åttans frestelse nästan direkt efter varandra. Men Spray var på topp och hängde med fint och jobbade verkligen super. Slutresultatet blev 88 poäng och de flesta av dem var mina slarvfel, då jag kom för nära en skylt så hon rörde vid den och var otydlig vid en annan skylt så hon missade mitt kommando. Men sammanfattningsvis är jag mer än nöjd och helt otroligt glad eftersom det inte kom ett enda skall från henne på hela banan!! Som vi har kämpat med detta, så det är skönt att det äntligen har släppt!   Nu gäller det bara att träna vidare att slipa vidare på momenten och bli säkrare!

 


Världens bästa Spray!   

 

     

Min stackars hand ett par timmar efter "attacken"    . Ajaj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fi...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Presentation


Välkomna till Sprays blogg! Se vidare under presentation!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards