Alla inlägg under april 2012

Av Cecilia Hansen - 9 april 2012 22:17

Så har en lång härlig påskhelg passerat. Vi har tillbringat tiden i sommarstugan och som vanligt njutit av lugnet och ro, långa skogspromenader och en massa goda saker att både äta och dricka  . Vi har också firat lite påsk, som innefattade äggmålning, barnen var påskgubbe resp. påskkärring och äggrullningstävling, som Jesper givetvis vann! Men vi har också varit lite duktiga och hjälpt svärföräldrarna att ta ner en del av en gigantisk gran som står på tomten och jag kan ju bara konstatera att fysiskt arbete är någonting som man borde göra oftare, med tanke på träningsvärken dagen efter  . För Spray har det dock inte varit rikigt lika kul som vanligt, eftersom hon har haft sin tratt på sig hela tiden och har gått i koppel nästan hela helgen, vilket hon har likställt med grov misshandel... Vi har i alla fall hunnit med lite rallyträning mellan regnskurarna och snöandet, (dumma aprilväder!), så lite kul har hon också haft  .


Vi fick också svar från veterinären i helgen, på proverna som togs på hennes knölar som operarades bort. Den stora på sidan, som jag var orolig för var "en vanlig" fettknöl. Dessvärre var den lilla på frambenen, en liten elakartad tumör, men enligt veterinären var det bra att vi tog bort den så tidigt, så förhoppningsvis kommer det inte ge några framtida men. Så det är bara att hålla tummarna för att det inte kommer tillbaka och hålla kolla på alla eventuella framtida knölar som hon får. Vi ska tillbaka för att ta bort stygnen på onsdag, så då får vi ser hur bra tillfrisknandet har gått! Hon är i alla fall glad, pigg och äter bra, vilket jag hoppas är bra tecken  . Jag hoppas att vi får klartecken att börja vara lite mer aktiva igen och kunna träna lite mer ordentligt. Både Spray och jag har svårartad abstinens nu efter att göra någonting vettigt  . Vi har också ställt in tävlingen den 15 april, som jag hade sett fram emot, men förhoppningsvis kan jag snart börja boka in oss för fler tävlingar  


Avslutar med lite bilder från vår härliga påskhelg! Ha det bra tills nästa gång      


                   

Ovido - Quiz & Flashcards