Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Semester och fåntrattsvovve

Av Cecilia Hansen - 17 juli 2013 22:34

Så har det återigen gått en himla massa veckor sen sista uppdateringen... Vi har hunnit med tre veckors semester, midsommarfirande och lite blandade utflykter. Den största delen av tiden tillbringades uppe i sommarstugan där vi bara tog det allmänt lugnt. Vi firade midsommar enligt alla traditioner vilket var jättetrevligt och gjorde en liten utflykt till Helsingborg där vi gick upp i Kärnan och åkte båten över till Helsingör. En kväll var vi på cirkus i Örkelljunga, vilket både stora och små barn tyckte var en kul upplevelse! Under några dagar hade vi sällskap av några vänner och deras barn, så då blev det en liten tur till äventyrsbadet i Halmstad, vilket var jättetrevligt! Nu i lördags åkte vi till Ven och cyklade och det var en fantastisk utflykt. Det är ju så otroligt vackert på ön och vädret var härligt! Så det blev havsbadspremiär för min del i år, men det var verkligen svinkallt så jag tror jag håller mig till inomhuspooler istället eller i alla fall väntar till värmen har hållit i sig ett tag till, så temperaturen på vattnet blir lite mer human.


För Sprays del har den här sommaren varit helt bortkastad... Måndagen efter midsommar blev hon återigen opererad för ett gammalt sår som inte har velat läka och hon har fortfarande tratt på sig, eftersom det tar lång tid att läka. Vi ska till veterinären imorgon och då hoppas jag att de tar stygnen och att hon får börja röra på sig lite mer, då hon har fått ordinationen att hålla sig så mycket som möjligt i stillhet, vilket inte är det lättaste då man är en liten border collie... Så det har blivit noll och ingen träning nu på lång tid, och frågan är vem som har mest abstinens, jag eller Spray? Jag hade också tänkt anmäla oss till en rallycamp i augusti i Hörby, men eftersom sista anmälningsdagen är idag och jag vågar inte riskera något, så blir det inget med det heller... Tråkigt, men det viktigaste är ju att Spray blir frisk igen!


Vi har ytterligare en invalid här hemma, nämligen Ellinor, som hamnade med sin ena stortå under en dörr förra veckan. Jag trodde det skulle läka av sig själv, men det blev en infektion i såret, så igår var vi hos doktorn som skrev ut antibiotika till henne och tyckte hon skulle ta det lugnt några dagar, så det är ju bara att lyda doktorn och stanna hemma från jobbet och dagis. Usch, vilket dåligt samvete jag har för det här, vi borde ju gått dit för flera dagar sen, men det är lätt att vara efterklok. För övrigt har det inte hänt så jättemycket den sista tiden, förutom att vi hade trevligt besök av min faster Kerstin och hennes man Åke från Stockholm. Vi har inte setts på över två år, så det var riktigt trevligt att de kom och hälsade på oss när de ändå var i Skåne på genomresa!


Avslutar med en hel hög med bilder (utan kommentarer, sorry älskling   ). Ha det gott tills nästa gång, som förhoppningsvis kommer innan sommaren är slut!   


                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Hansen - 25 januari 2014 15:07


Nu har snart hela januari också passerat och jag har inte skrivit här på nästan 2 månader... Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till, så därför tar bloggen och jag en lite paus nu. Någon gång i framtiden kanske skrivlusten kommer tillbaka och då t...

Av Cecilia Hansen - 1 december 2013 20:49


Idag på morgonen åkte jag och Spray ut till Lomma BK och tränade lite tillsammans med Eva och hennes pojkar. Tanken var att vi skulle träna rally, men eftersom jag hade mina hemmagjorde skyltar med mig som inte gillar blåst, så ändrades planerna gans...

Av Cecilia Hansen - 24 november 2013 20:44

Helgen tillbringades uppe i stugan och som vanligt var det helt fantastiskt. Ellinor hade planeringsdag på dagis i fredags som därför var stängt, så deras farföräldrar var snälla och ta med båda barnen upp till stugan redan i torsdags kväll, så de fi...

Av Cecilia Hansen - 14 november 2013 22:15


I torsdags åkte barnen och Spray upp till sommarstugan tillsammans med sin farmor och farfar och hade en mysig dag tillsammans! På fredagkvällen efter jobbet åkte jag och Christian också upp för några dagars lugn och ro i skogen. Som vanligt tog vi d...

Av Cecilia Hansen - 1 november 2013 20:45


... för idag är det världens bästa Sprays födelsedag   . Damen i fråga fyller hela 9 år, och detta har givetvis firats med både paket i form av ett litet, litet ben och en ny träningsleksak och dessutom lite extra gott i matskålen!          ...

Ovido - Quiz & Flashcards